Thursday, May 19, 2011

National mag publishes fabricated report attacking Corsi book

The Esquire "report":

The Esquire report, written by Mark Warren, the executive editor, called it a "stunning development" that "Where's the Birth Certificate? The Case that Barack Obama is not Eligible to be President" was being recalled amid plans to "pulp the entire 200,000 first printing run of the book, as well as announcing an offer to refund the purchase price to anyone who has already bought either a hard copy or electronic download of the book."

Farah said the Esquire attack is "a prima facie example of libel and attempt at restraint of trade."

"This is an astonishingly reckless report by a company that has demonstrated its total disregard for the truth," said Farah. "I don't know who Esquire's anonymous sources are, but I can only guess that their address is 1600 Pennsylvania Avenue."
While I am not an attorney, nor do I play one on TV, I am thinking that Joseph Farah, the publisher, and Jerome Corsi, the author, have a pretty solid case against Esquire for libel with the intent of interfering with their business. I would want to think that the editors at Esquire would be smarter than that, but apparently they aren't very bright at all.
Later, after the "news report" had circulated widely and generated widespread misinformation, the magazine added an "Update" in the form of a note at the bottom of the story, explaining it had "committed satire."
The addition of the "Update" long after the story had been been widely circulated would seem to indicate that there was a clear intention to damage the sales of the book.

And what does this say about Esquire, and by extension, most of the establishment media?

WND Managing Editor David Kupelian added, "I really didn't think the establishment media could possibly sink any lower than it already has in recent years. This is a new low – a malicious fabrication from top to bottom, designed solely to defame a best-selling book, its author and publisher."

*   *   *

National mag publishes fabricated report attacking Corsi book
Esquire claims best-seller being disavowed by publisher, 'pulled from shelves'

May 18, 2011 ~ 11:52 am Eastern

© 2011 WorldNetDaily
A major national publication that endorsed Barack Obama for president in 2008 today published a completely fabricated news story claiming Jerome Corsi's new best-selling "Where's the Birth Certificate," published by WND Books, has been disavowed by the publisher and taken out of stores nationwide, with refunds offered to purchasers.

Esquire, established in 1932, alleged on its website today under a "BREAKING" headline that Corsi's book was "pulled from shelves!"

Media are calling WND from around the world about the false report.

Joseph Farah
WND founder and CEO Joseph Farah confirmed he never spoke to Esquire.

"Never uttered these words or anything remotely resembling them to anyone," he said. "It is a complete fabrication."

Farah said, "The book is selling briskly. I am 100 percent behind it. This has all the earmarkings of a White House dirty trick – but, of course, only the Nixon administration was capable of dirty tricks like that, according to our watchdog media."

READ MORE at WND.com

Are you part of the MOB?
WE the People?
Then check this out now:
johnny2k's Tea Party Gear!

1 comment:

  1. Forget Corsi and forget his book “Where’s the Birth Certificate” (which is already moot). Don’t waste your hard-earned money on someone out-witted by Obama, instead read a BANNED book like “America Deceived II” by a real rebel and the “World’s Most Hated Author”, E.A. Blayre III.
    Last link (before Google Books bans it also]:
    http://www.iuniverse.com/Bookstore/BookDetail.aspx?BookId=SKU-000190526

    ReplyDelete