Thursday, December 10, 2009

N.Y. Times edits truth of Climategate ~ By Jack Cashill

Commentary from WorldNetDaily
Jack Cashill By Jack Cashill Posted: December 10, 2009 ~ 1:00 am Eastern © 2009 The respective investigations into the 1996 crash of TWA Flight 800 and into climate change have something very specific in common beyond the corruption of results for political ends. That is the role of the New York Times, in particular Times' environment reporter Andrew Revkin, in enabling that corruption. In both cases, Revkin and the Times would pick sides in a scientific controversy, cozy up to the side picked, champion its counterfeit data, and marginalize the opposition. As to "Climategate," the e-mails hacked from the University of East Anglia's Climatic Research Unit show Revkin very much an active participant in the information flow. What they reveal is an insecure reporter working hard to ingratiate himself with the world's most influential global-warming advocates. In one relatively benign e-mail to "dear all," for instance, Revkin addresses a specific "bone of contention with a lot of the anti-greenhouse-limits folks." Although the issue is too dense to explore here, Revkin concludes his e-mail with his trademark sycophancy: "hoping to show a bit of how that works.thanks for any insights. and i encourage you to comment and provide links etc with the current post to add context etc." Incredibly, after Climategate broke, the Times' editors allowed Revkin to continue covering the scandal even though he himself was central to the story. His subsequent reporting has drawn intense heat from critics, especially since his instinct has been to cover for his friends. "The evidence pointing to a growing human contribution to global warming is so widely accepted that the hacked material is unlikely to erode the overall argument," Revkin wrote at the scandal's outset. READ FULL STORY>>
Bookmark and Share

No comments:

Post a Comment